In fiecare domeniu exista termeni de specialitate, mai jos sunt prezentati cei utilizati in campaniile publicitare video

Termeni de specialitate folositi in prezentarea campaniilor publicitare tv

  • CPP (cost per point) reprezinta valoarea neta a unui punct de audienta
  • GRP (gross rating point) reprezinta o singura expunere a unui spot publicitar unui procent de 1% din Target Group, inclusiv guests (musafiri), conform datelor furnizate de sistemul KANTAR Media people meter, raportat la audienta statiei TV
  • Target Group este grupul de persoane vizat, de exemplu persoanele cu varste cuprinse intre 18-49 inclusiv, care traiesc in mediul urban din Romania sau persoanele cu varste cuprinse intre 21-54 inclusiv, din toate mediile din Romania
  • Prime Time este considerat intervalul de timp cu audienta maxima, acesta poate sa difere de la o statie tv la alta
  • Off-Prime Time este intervalul de timp din afara Prime Time
  •  Premium positions este pozitia spotului in calupul publicitar si poate sa fie prima, a doua, a treia, penultima si ultima pozitie in calupul publicitar difuzat;
  • Co-branding -ul este folosit in cazul in care spoturile care comunica, pe langa unul sau mai multe brand-uri apartinand unui client, un brand sau mai multe apartinand unui alt clientIn general un spot este considerat ca prezentand Co-branding cand durata de expunere a brand-ului colateral este de cel putin 10%, dar nu mai mult de 50% din lungimea spotului.
  • Premium Programs este considerat orice program declarat si comunicat de postul tv ca fiind premium, justificat fie prin costurile ridicate de productie, fie prin audienta mare pe care o inregistreaza; programele premium pot fi plasate in orice interval orar al zilei, nu exclusiv in Prime Time.
  • Special Programs este considerat orice program eveniment, fie el competitie sportiva, titlu de stire extraordinara, evenimente difuzate o singura data sau productii TV eveniment.

Formate speciale de spoturi video

  • Solo-Spot -ul este spot publicitar difuzat izolat in conditiile art. 109-112 din Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual; Solo-spotul trebuie sa aiba o lungime de 30’’(secunde) sau mai mica;
  • Spot correction reprezinta formula de calcul al pretului unui spot avand o lungime diferita de 30” (secunde)
  • Billboard In/Out se aplica la programele sponsorizate si este anuntul sponsorului la inceputul si/sau la sfarsitul unei transmisiuni/emisiuni sponsorizate.
  • Top & Tail Spots este atunci cand 2 sau mai multe spoturi cu un plasament special unul fata de celalalt sunt difuzate in acelasi calup (break). De asemenea, sunt considerate Top & Tail Spots spoturile cerute a fi difuzate intr-o anumita ordine, fara a se stabili pozitia unui fata de celalalt .
  • Split screen  este un format special de spot publicitar difuzat  in timpul  unei transmisiuni/emisiuni televizate asupra careia media are drepturi legale, cu o durata de 10’’ (secunde) .
  • Break bumpers reprezinta anuntul sponsorului la inceputul si/sau la sfarsitul unui calup publicitar al unei emisiuni sponsorizate.
  • Shared-promo-ul este spotul publicitar realizat prin mixarea unor imagini  ale unui spot al clientului cu imagini din productia sponsorizata.

Prezentare de produs

  • Product Placement -ul reprezinta plasarea contracost a unui produs, apartinand unui brand intr-un program de televiziune; aceasta poate fi integrata (se interactioneaza cu produsul) sau statica (produsul este prezentat in fundal)

Acestia sunt cei mai folositi termeni de specialitate pe care ii puteti regasi in prezentari sau discutiile cu agentiile de publicitate sau reprezentatii posturilor tv.