Există mai multe tipuri de texte comerciale mai jos vom vorbi doar de 4 din cele pe care noi le considerăm a fi mai frecvente:

a) Advertoriale (marcate cu A)

Advertorialele sunt acele texte destinate creșterii nivelului de brand awarness în primul rând prin educarea publicului. Se alege o temă în strânsă legătură cu produsul sau serviciul promovat, se vorbește despre acea temă urmând ca, spre finalul textului, să se facă legătura dintre informația prezentată și produsul sau serviciul promovat. Numele acestuia apare de maxim două ori în interiorul textului (ex: o companie de lapte promovează alăptarea la sân, dar le oferă ca alternativă mamelor ce au nevoie să opteze pentru alăptarea artificială produsele sale, a căror compoziție se aseamănă foarte mult cu cea a laptelui de mamă).

b) Materiale SEO


La fel ca advertorialele, și textele de tip SEO se bazează în primul rând pe educare și informare. Numele companiei, produsului sau serviciului nu apare, însă în text sunt inserate hyperlink-uri către site-ul companiei. Scopul lor este de a atrage utilizatorii către site-ul propriu și de a creste autoritatea site-ului.

Model material SEO aici

c) Texte publicitare (marcate cu P)

La fel ca orice alt anunț la mica publicitate, textele publicitare conțin absolut toate informațiile pe care dorești să le faci publice (adresă, nr de tel, promoții, numele companiei, serviciului, produsului, caracteristici etc.). Este scris pe un ton promoțional, singura deosebire de anunțurile clasice fiind complexitatea și multitudinea de informații promovate.

d) Comunicate de presă

Comunicatele de presă sunt destinate acelor companii, produse ori servicii care au o caracteristică ce poate fi valorificată în termeni de „stire”. În acest gen de texte, informația care primează este știrea. De ex: o companie românească, în top 3 internațional; produsul X a câștigat premiul Y; un antreprenor român revoluționează domeniul în care activează printr-o idee ingenioasă etc. Numele companiei (produsului, serviciului etc.) va fi menționat o singură dată însă, fiind vorba despre comunicate transmise redacțiilor de știri, atât publicarea cât și forma în care acesta va fi preluat este la latitudinea exclusivă a redacțiilor, noi neputând interveni în acest sens. Jurnaliștii vor primi însă toate detaliile de contact ale companiei, pentru a putea cere informații și dezvolta subiectul, în cazul în care sunt interesați.

Model de comunicat de presă aici